2015 - Dvajseti Sušac

Letos je regata slavila 20. jubilej. V zadnjih letih je vse bolj izgubljala prvotni štih, zato pa je letos z novim organizatorjem Goranom Martinovičem - Orco spet vse po starem in na svojem mestu. Že v razpisu regate je najavil "bovane" za udeležence, česar sem se posebej razveselil, saj so nam lani okoli vratu obesili neke kupljene medalje. Orca in ekipa so se res trudili v vseh pogledih in vrnili regati patino, ki si jo zasluži.
Letos sem bil spet sam na poti do Splita, saj je Dejan imel zadržke in tako sem sam odplul iz Zadra v Šešulo na Braču, od tam pa do Bobovišta na Braču, kjer je že tradicionalni postanek. Urejanje in pripravo barke sem opravil že v Zadru in delno med potjo, tako da sem lahko res guštal v lepem vremenu i blagem vetru. Letos je barka bolje pripravljena kot prejšnjka leta. Neven nama je popravil jadro in flok, ki imata

sedaj lepo linijo, barko pa sem očistil tudi pod vodo.

V Splitu nas čaka pripravljen privez v Mornaru, čeprav preurejajo Labudov pomol in je vse prebukirano, a za Barko Velo so držali prosto mesto. Dejan pride z Ireno in Jolando, ki naju bosta počakali ter bom nato z njima teden dni vračal barko in plul med otoki.

Start regate je bil atraktiven. Kratka startna linija, na obali pa kar veliko gledalcev. (fotogalerija na FB) Blagi zahodnik in orca do boje in nato kar hitro nazaj brez genakerja, saj sva letos dobila nekaj kar je bolj podobno malemu drifterju kot genakerju. Kljub temu je na boji  za nama še 5 bark.

Proti vratom vleče laška orca in hitro vidiva, s kom se bomo letos srečevali. To je lep občutek, da na tako dolgi regati ne boš sam nekje zadaj, a treba bo biti pozoren in ne popustiti v koncentraciji. Na Pelelgrinu dvigneva najino čudo od genakerja in se spustiva v kanal in nato v Ždrelac, saj nama NW veter to omogoča. Skozi sva ob 18. uri in do Sušca nama je odprta pot. Nad Hvarom se začno zbirati oblaki in grmi. Nevihta se seli preko Pelejšca, Korčule proti Sušcu. Bliska se vedno bolj in proti Sušcu naju doseže nekaj drobnih kapelj.

Veter v enem trenutku obrne na NE in se mi zazdi, da ga je preveč. Bolj pod vtisom temnih oblakov in bliskov v bližini se odločiva za krajšavo. A tu se zalomi. Obračalec na jamboru je premehak in vrv se zarine med kolešček in ohišje... Takoj mine 10 minut predno rešiva zagato, a se ista težava ponovi še dvakrat. Vsakič sem čisto moker, saj je v zraku visoka vlažnost. Na Rtu na žene padeva v malo bonaco in se guncava proti jugu, da na srečo naju kmalu ponovno doseže veter z zahoda.

Ura je okoli 22, ko obrneva Sušac. Veter je ostal W, a je popustil v jakosti, ki tudi dol grede ni bila velika: skoraj nikoli čez 15kn. Gledamo barke okoli naju, res smo blizu, a ne toliko da bi jih prepoznal. Jure naju spremlja po trackerju in nama našteva barke. Presnetljivo blizu sva Izzazivaču in Firstu, še nikoli doslej tako. Veter počasi popušča, midva pa zlagoma proti Paklenjakom. Noč je tako topla, da sva letos v natikačih in v kratkih majicah, a je zato vlaga je velika. Ob vsakem manevru z jadri se krepko oznojim.

Bonace so sestavni del regat in takrat se delajo razlike. Barka gre neverjetno, premika se celo v vetru pod 3 vozli. Oceniva, da ni primerno, da bi se spustila skozi Ždrelac, zato voziva na Vodnjake kot večina, ki jih vidiva. Ko doseževa Paklinski kanal, nama Jure sporoči, da je v kanalu malo za nama Izzazivač z očetom in sinom, Edom in Nikolo Smoljenović, ki sta izbrala Ždrelac. To nama da poleta.

Od Pelegrina do Splitskih vrat naju spet nese W-NW, ki pa nikoli ne preseže 10 kn. Splitska vrata so doprta na stežaj in jih vzameva kar po sredini.V Zalivu je spet loterija: bonace in jezički vetra iz smeri NW. Izzazivač krene bolj proti vzhodu, midva pa proti zahodu. Njegova je bila boljša izbira, saj je zato imel pred Splitom laško orco, midva pa skoraj krmo, ki je nisva mogla izkoristiti, ker nisva imela pravega jadra za tak veter.

Cilj ob 17, pol ure za Izzazivačem, ki je bil na koncu korigirano četrti, midva pa med 24 barkami odlična 13, korigirano pa eno uro za njim. To je doslej najboljša uvrstitev Barka Vele.

Kaj reči na koncu? Barka je šla kot namazana, nikoli doslej tako. Mornarevci pravijo, da se vidi, da sva se trudila, kar je tudi res. Posebno priznanje zasluži letošnji organizator, saj je regati vrnil tisti stari čar. Regata je bila ves čas aktivna na FB, v živo si jo lahko spremljal na trackerju. To se je čutilo tudi po vzdušju v kutiču, ki je bil na zaključku regate ponovno poln.