Sušac 100 x 2

Choasa

Sušac
100x2

Sušac, otok in morje, ideja, želja, izziv, vse v eni besedi. Prvič sva se z Dejanom udeležila regate leta 1999, ko sva skoraj hkrati prebrala prispevek v reviji More o tej regati. Ni naklučje, da sva tudi o naši prvi skupni jadrnici, Silbi 650, "mini-max" Jureta Šterka, s katero se je vse začelo, hkrati brala Juretov oglas v Moru. V življenju ni naključij. Od takrat dalje se vsako leto, naj bo še tako nemogoče, odpraviva na Sušac z isto vnemo in navdušenjem. Vsako leto je to teden plovbe do Splita, regata in teden dni vračanja. Ne vem, kaj je večji gušt, meni je bil nekaj časa vsak del nekaj posebnega in svoja zgodba, saj se je na poti do njega vzdušje vedno stopnjevalo. Pot nazaj na sever je bila zame še posebna zgodba, saj sem barko večkrat vračal sam. Tu so zbrani zapisi, ki sem jih zapisoval na regati, največkrat pa šele po njej. Zapisi so v dveh jezikih, saj sva "mešana" ekipa.

Rezultati regate od začetka do leta 2011 so bili na straneh Izazivača, od tedaj dalje pa so dosegljivi edino na večni listi v kutiču JK Mornar.
Dnevnik se najbolje bere ob glasbi Daleke Obale, za posebne gušte pa je tu Sušac blues.

Barka Barka

Zgodovina:

Regata SUŠAC 100 X 2 kako joj glasi službeni naziv, što znači da je posada jedrilice sastavljena od dva člana, jedri se na ruti Split - otok Sušac - Split dugoj 100 nautičkih milja. Sušac je otok na otvorenom moru, između Visa i Lastova, geografska pozicija 42° 45N, 16° 30E.

1996.

Prva regata održana je 1996. u mjesecu rujnu. Regatu je organizirala grupa jedrili
čara iz splitskih klubova Labuda i Mornara, pa je tako od ideje do realizacije proteklo samo nekoliko dana. Hrvatsko jedrenje je tako dobilo jedinu regatu za dva člana posade koja je
ujedno ispit izdržljivosti za ljude i brodove. Na toj prvoj regati sudjelovalo je 10 jedrilica. Regata se jedrila po jakom levantu i jugu, a tjekom noći je vjetar dosegao olujnu snagu. Većina jedrilica bila je nedovoljno opremljena za uvjete teškog mora. Jedrilica Ramina Pomorstvo nakon što joj je vjetar pokidao jedra jedva je izbjegla udar u stjene. Prava je sreća što su i ostali brodovi prošli bez većih havarija.
Prvi brod, TEA SEATEC, S. Marinović – O. Uljević, Uplovila je u splitsku luku u 4 sata i 49 minuta nakon 15 sati i 39 minuta jedrenja, vozeći prosječnom brzinom 6,5 čvorova, što je ujedno službeni rekord regate.
Branko Lišić - Zuba in Miljenko Nokolić, zmagovalni dvojec prve regate.

POREDAK PO KORIGIRANOM VREMENU PO KLASAMA
3 BIBA BOŽANIĆ – BOŽANIĆ
4 KALTENBERG ARAPOV - MRDULJAŠ

1997

Sušac 97 jedrio se u mjesecu kolovozu. Uspjeh prve regate i priće o događajima na njoj privukao je posade i izvan Splita. Nastupilo je 12 posada iz Splita, Zadra, Dubrovnika i Rijeke. Jedrilo se po potpunoj bonaci pa je tako posljednjem brodu trebalo 42 sata da odjedri regatu. Ovog puta posade su bile pošteđene velikih valova, ali su zato bili sprženi od sunca. Prvi brod, KVAKA, M. Arapov – E. Mrduljaš, završili su regatu nakon 26 sati i 23 minute non-stop jedrenja.
KVAKA je ujedno bila i prvi brod po korigiranom vremenu
POREDAK PO KORIGIRANOM VREMENU
BROD POSADA
1 KVAKA ARAPOV – MRDULJAŠ
2 SILVANA PIVALICA – JAKŠIĆ
3 IZAZIVAČ NIKOLIĆ – GALIĆ
4 JUŽNI VJETAR GAMULIN - ĐANOVIĆ
5 RAMINA POMORSTVO DELIĆ – ČARGO

1998

Sušac 98 jedrio se u mjesecu lipnju. Zbog prevrtljivog vremena i loše prognoze od 16 prijavljenih jedrilica startalo je njih 11. Organizator je zbog sigurnosti jedrili
čara i brodova proveo rigorozne kontrole obvezne opreme prema standardima Svjetske Jedriličarske Federacije (ISAF). Sušac je ovog puta opet pokazao svoje vjetrovito lice. S obzirom na položaj otoka, visoke stijene i velike dubine koje ga okružuju, oko njega se stvaraju neobične struje i veliki kratki valovi nevjerojatne snage. Zbog svega toga jedriličari kažu da Sušac JEDE kormila, jedra, jarbole a ponekad i brodove. Ovaj put kod samog otoka jedrilici SILVANA pukao je jarbol a u uspješnoj akciji spašavanja sudjelovali su sami sudionici regate. Prvi brod, TEA SEATEC, S. Marinović – M. Marinović, odjedrila je regatu za 20 sati i 4 minute Prvi brod po korigiranom vremenu bio je IZAZIVAĆ, M. Nikolić – N. Galić.

1999 - Prvič na regati - končala v Splitskih vratih

Cres - Split

Na celi poti vsa ujela samo za 2 uri jadranja. Morje je vsak dan bolj toplo, start pri 21, cilj pri 27 stopinjah. Kaprije: zjutraj kavica pri Tončiju in Germaniji, pri katerih je bil Dejan nekaj dni prej s svojo ekipo. Zanimivi, morski ljudje, zelo sta vezana drug na drugega. Podučila sta naju, kje se nabere največ kaper in kako se jih vloži v kis. Na otoku Dugo in Radula pred Maslinico na Šolti nabereva kar lepo količino kaper. Na Kaprijah vsi lovijo hobotnice z verigo z rdečo krpo in ribo v nogavici ali celo na kokošjo nogo.

V Split prideva v JK Mornar, kjer naju na pomolu sprejme Miljenko Nikolič: "Drugovi, ako nešto treba - samo recite." Za udeležbo na regati sva že po mailu prosila Damira Čarga, ki naju prijazno sprejme in nama dovoli start. Prav za prav se niti zavedala nisva, kaj to pomeni. Ne dovolijo start kar vsakemu... Najino Barko Barko si ogledujejo mojstri iz Mornara, najbolj vnet je Mišo Janković iz Uskoka, ki jadra na Davorki. Z nogo zaziba barko, da vidi kakšne vrste regatašica je, a se barka skoraj ne nagne: polna piva, vina, kozacev, orodja in vsega kar BB vedno nosi s sabo, ne sodi ravno med regatjere. Za barke v Mornaju pa velja, da so nabrušene: vsaka ima podaljšan jambor, prazne so in sploh je vse podrejeno hitrosti. Da so za regate popolnoma prazne in da ima vsak član posadke za regato samo eno bibitko vode in sendvič ni treba posebej pravit.

Mišo Janković, legenda Zadarskega uskoka: "Znaš gdje ti je najbolje? Tu i sada."
Pregled bark je resna zadeva: vsaka postavka iz razpisa regate mora biti na mestu. Midva imava težavo, ker BB nima kaljuže in zato tudi nima kaljužne pumpe, ker "ne prima vodu", a po pravilih off shore regat mora biti tudi kaljužna punpa. Midva sva zmontirala punpo pod klopco v kokpitu, a ni nikamor spojena, izgleda pa čisto OK. To je bila edina stvar, ki sva jo pregoljufala, zato pa sva edina imela radar reflerkot in to ne k'r neki: največji, škatlasti na zadnji priponi, da je bilo nevarno, da nama pade na glavo v kokpit. Imela sva celo dva gasilna aparata, dve vedri, tri komplete orodja... jasno, BB. Jutro pred startom trema. Blokirajo nama motor in naju s pomožnim čolnom zvlečejo na regatno polje. Zdaj gre zares.

11:00 odšlepali so nas iz pristanišča, veter 0.0
12:00 start z napačne boje. Dejan je nervozen, jaz tudi: prehitro spustim spin.
13:00 proti Splitskim vratom. Bok, glavno, genova, nato spin, zelo lepo sva se približala ostalim.
14:00 menjava genova - flok
16:30 do sedaj povprečje 3.5 kn, veter slabi.
18.00 čista bonaca na pol poti do Pelegrina. Malo se skopava v morju, da se osveživa.
21.00 v zadnjih treh urah 1 milja. Pokaže se nekaj jezikov vetra iz SW. Plujemo proti Vodnjaku a ga ne vidimo.
22.00 Veter SW, hitrost 3-4 kn, smer idealna, temperatura Ok, samo vlaga na palubi je zoprna.
24.00 Damir je 16 milj do Sušca, midva imava še 22,5 milj. Eno uro sva vozila celo na špin s 5-6 kn. Točno ob 23. 45 veter ugasne. Okoli naju se sliši dihanje delfinov, ki so čisto blizu barke, a jih ne vidiva.
01:00 Spet ura brez vetra, 20 milj do Sušca, a luči najbolj zaželenega svetilnika še ne vidiva. Mesec se je razlil po vodi.
01:26 Babalu je na Sušcu
03:00 Še 11 milj do Sušca, hitrost 3 kn, ves čas na špin.
04:15 Dani se. Še ena nočna kava.
05:55 Rt na žene. Žal morava sneti špin.
06:47 Rt Kanula. Za nama odkrijeva še eno barko. Sonce že pripeka. Jutranji počitek, a naju zato medtem prehiti tista barka. Niti vedela nisva, da sva zadnja. Cel dan guncanje in čakanje na veter. Popoldne pihne blagi maestrat s Stončice.
20:15 Nekaj milj pred Splitskimi vrati, končno piha veter v bok in greva 4-5 kn na genovo.
21:30 Pri svetilniku na Šolti nama nekdo odreže veter, tok pa naju vrže nazaj v Brački kanal. Poizkusiva priti bliže Braču, a se nama vsak poizkus izjalovi. Ves čas sva nekje v sredini kanala in se premikava not in spet ven in čisto nič nama ni jasno. Vsak nekaj časa poizkuša narediti kaj koristnega, a brez uspeha. Utrujena sva...
1:30 Obišče naju Kiki in Marjan Ban iz regatnega odbora. Poveva jima, naj naju ne čakajo in naj gredo spat.
5:30 Dejan me zbudi in z žalostjo startava motor. Ob 8. uri sva v Splitu, gledava vsak v svoj kot. Izčrpana sva, briševa solze. Ni nama uspelo, izpraznjena sva in zelo žalostna.

Preplula sva 100,01 NM z jadri v 44 urah. Vsem je žal, da nisva mogla priti skozi Splitska vrata. Midva sva po svoje zadovoljna, da sva vzdržala do časovnega limita in nisva odnehala.

SUŠAC, hvala ti!!!

Vračanje:
V Splitu nama Mišo skuša pomagati pri montaži črpalke goriva, a nama zlomi ročico črpalke. Vrneva se z avtobusom. Izbereva Drniškega, ker je "najbolji". No, na sredi poti majstor ustavi pri kmetiji, kjer so klali in najavi, da se je avtobus pokvaril in da naj počakamo na naslednjega, ki pride čez kako uro mimo. Ko to tamo pjeva...
Čez dva tedna se z Mojco vrneva v Split po barko.
19.6. kreneva na vse zgodaj iz Splita in v enem dnevu prideva vse do Žuta.
20.6. Spet rana ura - zlata ura, da ujameva čimveč burina. Prava fešta, 6,8 kn v pol krme, nato pa dež, sonce, dež... Do Silbe povprečna hitrost 4,9 Kn samo na jadra. Odspiva dobri dve uri, da dež malo poneha, nato nadaljujeva od Nerezin. Veter N, zato zelo ostro v veter. Malo motor z jadri, zato sva ob desetih zvečer že v Nerezinah.
Naslednji dan burja, 1. krat in flok.

Pot, kakršno lahko samo poželiš. Veliko vetra, vsakršno vreme, pravo potovanje, dobra družba. Z našo barko je vse mogoče!