2013 - Na Sušcu ob sončnem zahodu

Potovanje
Iz Sutomiščice se odpraviva v ponedeljek zgodaj popoldne in zvečer prespiva v uvali Kosirina na Murterju. Ujameva skušo, zjutraj pa naju v vrši počaka ugor. V vršo sva dala glave sardelic, ki sva jih prejšnji dan imela za kosilo. Pot nadaljujeva do Šešule, kjer še ni postalvjenih boj, zaliv pa je zelo obljuden posebej rpi obeh gostilnah, ki imata postavljene boje in ponujata v glavne peko, ta je zadnja leta šlager. V Maslenici je velika nova "high society" marina, v hotel preurejen starinski dvor z velikim negovanim vrtom. Idealno delovno mesto zame...

V Bobovištima je sedaj vse polno boj, tako da se moraš vezati na obalo. Midva se tokrat uspeva privezati na Marina, Dankov čoln. V Splitu je vskoraj vse po starem, le Miljenko je bolan, saj že nekaj časa zdravi ušesa, sicer bi bil z Damirom Čargom na 500x2, kamor je slednji tokrat odšel z Darkom Prižmičem.

Regata

Na startu je 23 bark, med njimi tudi Neven s 6 metersko staro barčico. Veter NW okoli 8 kn, zato dvigneva genaker, a nama ne pomaga veliko. Startava 3 od zadaj. Na start naju je prišla pozdravit Katja, ki končuje šolanje v Splitu. Ko se spustimo proti Splitskim vratom nama veter iz NW dovoli enkratno jadranje: laška orca, vetra malo čez 10 kn, barka pa gre ves čas več kot 7 kn! To je fantastično! Še nikoli nisva jadrala tako hitro in uspešno. Do vrat ujameva nekaj bark, za nama pa vozi tudi Elan 350, ne vem kaj dela. Sani Delić pred nama krajša za eno roko, zato ga celo prehitiva, kakor tudi nekaj drugih bark: Elan 340, 350, Salona 37...
14:00 Vrata zapustiva po dveh urah jadranja, v kanalu pa isti pogoji kot pred vrati: veter ves čas 12 - 15 kn, letiva kot začarana.

Na Pelegrinu Sani podaljša jadra in naju do Ždrelca prehiti, ker ne dvigneva genakerja.
16:00 Iz Ždrelca gredo vsi domači bolj SE proti Korčuli, midva pa voziva naravnost proti Sušcu. Že toliko let sva tu, pa še vedno voziva naravnost v smeri cilja. Kasneje izveva, da je v NW vetru bolje izbrati smer SE, saj veter bliže Sušca obrne bolj na NNW, zato je ugodnejši priti pod Sušac izpod Korčule. Veter jača in malo refula preko 20 kn. Nekajkrat štraorcava, zato se ne odločiva dvigniti genaker, ki ga vsi, ki so ga videli ocenjujejo za premajhnega. Vsi s špini naju dohitijo in prehitijo, za nama ostane samo 5 bark.

19:45 pod Sušcem sva podnevi!!! Morje pod njim je mirno, gladko, svetloba čarobna, zato se fotkava za spomin: Prvič sva prišla pod Sušac podnevi in to prvega dne. Povprečje 6,6 kn, max 8,1 kn. Fenomenalen občutek po tako lepem in hitren jadranju. Vse barke so tu, vsi se vidimo, najhitrejši obrnejo malo pred nama, zato se ves čas "družimo".

Prognoza za nazaj je prejšnji dan napovedovala nočni burin pod Korčulo in Hvarom, zato obrneva na N proti Pokojnem dolu. Ker nisva dovolj resno jemala Aladinovo zadnjo napoved, je bila odločitev napaka. Neven, ki naju je do Sušca dohitel s svojo malo barčico dohitel - ves čas je vozil Korčulo s špinom do 12 kn - se je odločil za WNW proti Visu in na Ždrelac ali Vodnjake in to je bila tudi po aladinu prava odločitev.

Midva sva po NW lepo napredovala proti Hvaru. Veter je držal do 23. ure, ko je pred Pokojnim dolom ugasnil. Do Pelegrina sva nato potrebovala 5 ur in ob 4 zjutraj prišla tja skupaj z Benetau 27.7, ki naju je v kanalu lepo prehitel. Prav tako so naju prehiteli vsi, ki so šli na Vodnjake, saj je bilo zunaj pod Paklenjaki veliko vetra in so leteli, medtem ko sva imela midva v Hvaru 0,0 in opazovala, kako naju tok nese nazaj.

Na Pelegrinu se odločiva za desno v Brački kanal, ostali pa vozilo na Šolto, saj pričakujejo maestral. Do vrat jih vse dohitiva, tam pa se spet zaplezava. V vratih bonaca, gledava barko, kako 3x poizkuša priti skozi, a jo je 2x odneslo nazaj. Midva iz starega strahu pred vrati poizkušava pod Bračom, a nisva najbolj uspešna, saj naju Elan 310 prehiti ko prečka izpod obale Šolte na Brač, midva pa delava kratka križanja ob obali Brača. Neven gre uspešno pod Šolto, midva pa se tudi nekako prebijeva pod Bračem. V Splitskem zalivu je vedno loterija: levo ali desno? Drživa se sredine in počasi napredujeva proti Splitu. Na koncu vse ugasne, zato spet dvigneva genaker in se ob 11:26 priliževa do Splita.

Kaj na koncu reči? Najhitrejši Sušac doslej. Vsi pogoji, idealni vetrovi, šolske bonace in na koncu dobra riba u Kutiču. Žal organizacija vsako leto peša, Marko (predsednik RO) je na otvoritvi celo dejal: "Ako se mene pita regate ne bi bilo."