2018 - Najin dvajseti Sušac

I prođe 20 godina...

Letos sva slavljenca - 20 let zapored se že udeležujeva regate. Nekako sva nenamerno postala sestavni del te regate. So ljudje, ki zmagujejo in se jih zato vsakdo spomni in so nekateri, ki vztrajajo in se jim to šteje kot kvaliteta. Midva sodiva v slednjo kategorijo.

Gremo po vrsti. Najprej nama je čarter bukiral najino barko za termin regate in nama v zameno ponudil Bavarijo 37. Tik pred odhodom nama sporočijo, da so gosta prestavili na drugo barko in da bova šla na najino regato z lastno barko. Že lani je nisva vozila, tokrat pa ima celo novo jadro. Greh bi bil oditi na regato z drugo barko...

Tako sva vsa srečna odplula iz Zadra proti Splitu v torek dopoldne. Prespala sva v Drveniku malom, žalostni vasici, kjer te res nič ne navduši. Sreda je vedno namenjena postanku v Boboviščima na Braču, kjer se vsako leto ustaviva pri Danku v Konobi Vala. Tu si urediva barko vsaj toliko, da nama dan pred regato nato ni nerodno vpluti v Mornar. Ves čas plovbe nisva imela vetra niti toliko, da bi vsaj poizkusila dvigniti neki izposojeni genaker, tako da bova kot vsako leto prvič dvignila to jadro šele na regati... Sramota. V Boboviščima je skoraj vse po starem, le Danko in midva smo vsako leto malo bolj počasni in okorni. A tako pač je, čas teče.

V Mornaru naju čaka privez na notranjem pomolu ob Izzazivaču. Vsakič je lep občutek priti v Mornar, saj poznava skoraj vse in tudi naju imajo že kar za udomačena jadralca. Cel dan mineva v veselih snidenjih starih znancev in sprotnega dela na pripravi barke. Demontaža biminija in spreyhooda, life line, prenos viška čarteraške opreme na Đonijevo barko...
Vsako leto ista procedura, ki jo opravi vsaka barka, zato je na pomolu zelo veselo. Letos nas po dolgem času spet obišče Neven Galič, mladenič, ki se je po mnogih Sušcih z družino odselil z morja v zaledje, kjer šiva odlična jadra, a na regate ne zahaja več.

Start v petek ob 12 - bonaca. Midva startava na priobalni boji, a najbolje je ocenil situacijo izkušeni maček Miljenko, ki je štartal na zunanji boji in tako prvi dobil veter iz kanala. Nekako se tudi midva dokopljeva do vetra in na boji nisva več zadnja. Vračanja na startno bojo pod Sustipanom bi potrebovala genaker, a ker ga nisva nikoli prej dvignila, se nisva odločila zanj. Bojo obrneva kot 5. od zadaj. Ko obrneva bojo je vse lažje, ni pritiska drugih bark in publike na obali, ki zna komentirati vsako nerodnost, saj je boja postavljena samo nekaj metrov od obale. Odločiva se za srednjo linijo naravnost v vrata, ker ocenjujeva, da veter, ki ga je sicer le za kake 6 -8 vozlov, ne bo popusti. A zgodi se skoraj vedno, da vetra zmanjka - in ga je. Gledava Miljenka pod Šolto, kako lepo napreduje, Sara in First love sta se tudi odločila za odhod pod Šolto, ostaneva skoraj sama na sredi, a na srečo bonaca ne traja dolgo. Potegne in kmalu sva v vratih. Na veliko veselje zunaj veter potegne čez 10 vozlov in midva se peljeva s polno hitrostjo. Po trackerju celo max 7,88.
Nekje pred Pelegrinom prehitiva celo Izzazivača z Miljenkom in Nikolo. Miljenko ima poškodovano roko in je kar v velikem hendikepu, sicer ju ne bi tako z lahkoto ujela. Je pa res, da barka tokrat lepo leti.
Pelegrin in spet dilema glede genakerja. Meni nekaj ne da dvigniti genakerja, čeprav naju v tej potezi zato Izzazivač prehiti. Gremo skozi Ždrelac s polnimi jadri, varno in hitro, veter imamo v bok. Na zunanji strani veter malo popusti, a ves čas drži okoli 8 vozlov.

Miljenko drži smer proti Vela Luki, midva pa klasiko, ki se je vedno izkazala za slabo, a kaj češ če gledava Sušac in ne dvigneva genakerja, morava proti njemu. Vsako leto naju ta taktika potem pripelje preblizu Sušca in potem ob njegovi severni obali zmanjkuje vetra itd, a naju ne izuči. Tudi v tem delu ne dvigneva genakerja, imam slab občutek, ker ga ne poznam, nisva ga odprla iz vreče, nisva ga navezala, dvignila... Na koncu se je izkazalo da je bilo dobro da nisva poizkusila, ker je bil genaker zelo majhen z napačnimi vrvmi, brez vrtečih škopcev skratka, ko sva ga vrnila, se nama je gazda opravičil, ker nama je dal napačno jadro.

V večernem mraku se prikradeva pod svetilnik na Sušcu, ob 22 obrneva. Zelo hitro kljub pomanjkljivim jadrom. Barka res lepo teče.

Za nazaj se vedno začne negotovost. Noč je vse temnejša, nekaj valov je sicer ostalo, a na srečo niso veliki in vetra je še toliko, da napredujeva proti Hvaru. Veter vztraja skoraj celo noč, tako da sva zjutraj okoli 6 ure zjutraj na Pokojnem dolu. Veter nama ne da, da bi šla skozi Ždrelac, tako da se je flota razdelila na dva dela: največ jih je šlo okoli Vodnjakov, trije skozi Ždrelac, ostali pa na Pokojni dol. Bala sva se močnega toka in ga tudi občutila, ko sva šla pregloboko pod Hvar, sva izgubila veter in naju je tok nosil nazaj, a se je izšlo. Tik ob obalah Paklenjakov tok ni bil močan in sva z lahkoto prešla kanal. Na Pelegrinu smo spet štirje skupaj: Sara, First Love, Filomena in Bobn'Rok. Plujemo v zelo blagem vetru in opazujemo prehode skozi Splitska vrata. Na daleč težko oceniš kdo z jadri prodira skozi, a videti je, kot da je Šoltina stran prijaznejša. Midva greva do svetilnik in prečiva pod Šolto in sva že v Splitskem kanalu. A tukaj klasika: povsod same bonace, vse je gladko. Odločiva se držati Šolto in potem skočiti proti Čiovu, ker tam najprej pihne zahodnik. Tako se trudiva in iščeva daške vetra. Mic po mic in se premikava a taktika se tokrat ni najbolje obnesla. Sara in Filomena sta šli na desno pod Brač in prej dobila boljši veter ter naju veselo prehitela. Pred ciljem je bilo tako, da smo spet skoraj krajšali jadra. Splitski kanal je posebno morje samo zase in ga nikoli ne pogruntaš do konca. Vedno ima še kak trik.
Ob 13:40 sva v cilju, 17. od 25 bark. Zelo zadovoljna.

Zvečer na razglasitvi naju presenetijo: dobila sva vsak eno torto za 20. udeležbo na regati. Hvala, dragi Mornarevci, hvala Sušac.

FB stran regate: https://www.facebook.com/Susac100x2/

Statistika:

Playback: http://regate.magniblu.com/playback/?rid=6&fbclid=IwAR0lGNz8mbJgm6rwr_b-vcmbS-cxqGqSDi3FIgTJuaX7VPbAYXDlNv6VWLk