2007 - Hitrostni rekord







Vsako leto ga z veseljem pričakujem, saj je Sušac ostal moje edino pravo jadranje in morski dopust hkrati. Ne preživljam ga sicer z domačimi, a tako že mora biti.
Z Markom smo se spet dogovorili za odplačilo s servisom motorja, na poti pa itak urediva celo barko in jo usposobiva za eno leto. Če je ne bi midva vzela na Sušac, bi se v treh letih tako razpadla, da ne bi bila več sposobna plovbe. Letos je bilo toliko malenkosti, da ne vem, kako bi se poleti Marko in kompanija vozili po morju (jambor, vse luči, zadnja pripona, lani krmilo, semeringi, letos tudi prednje okno, drugo leto bo WC, električna plošča...) Meni je tako prav, ker uživam, če lahko kaj uredim na BB.

Iz Cresa ob 2. uri zjutraj po odojku in cvičku in čez 23 ur prispeva v Sukošan (Kukljica). Dva dni zaradi juga počivava in delava na barki. Naša BV medtem sameva na pomolu Meridijana.
Naslednja destinacija je Kremik, kjer je cena 200 kun (Sukošan 300), je pa zelo lepa marina. Bobovište je obvezna destinacija, brez katere Sušac ni popoln. Danko iz Konobe Vala naju že nekaj let pričaka na pomolu - le kako ve kdaj prideva? Veževa se za njegovega Marinera in naslednji dan zamenjava propelo in mrežico na ograji. Dejan se vrže še na bokobrane, ki še nikoli doslej niso bili tako zanemarjeni. Barka je uglancana in pripravljena za Split. V Mornar prideva šele ob 17. uri, čez dobro uro pa je Sapa že skuhal janjetino z bobom - fenomenalno. Stari znanci, vsi smo veseli srečanja. Miljenko je res pozoren, vzame si čas samo za naju kljub frki okoli regate. Prijavljenih je 25 bark, napoved pa je bolj na jug z veliko vetra - upozorenje na 35 - 40 kn.

Jure nama je poslal Geronima.

Štart je v krmo, a ne dvigneva spina - enotna sva si, da za 500 m izgubiva preveč časa z  menjavo. Kljub temu nama gre kar dobro z genovo, ki je za silo usposobljena. Skupaj jo drži samo še čudež. A potem se na obratu pod Sustipanom dotakneva boje (smeh publike), a kaj, ko imava premalo izkušenj, živci pa naredijo svoje. Elan 40 naju stiska, zato prehitro obrneva in narediva 360. Ta Elanka je potem za kazen ves čas vozila zadaj in tudi v cilj je prišla za nama.
Proti vratom lepa orca do višine rta Brača, nato pa malo bonace. V jugu bolje vleče Brač kot Šolta. Letos imava na srečo izposojen večji flok št. 2 (laminatno jadro), ki nama ga je posodila Muca. Zelo dober je, bolj ploščat, močan, lepo krojen. Ta naju je vlekel celo regato, le štart in cilj sva peljala z genovo.






Na Pelegrinu sva ob 17., pred Hvarom pa ob 19. saj greva po kanalu do konca, ker oceniva, da je v kanalu bolj mirno kot zunaj in lepo vleče.

Iz kanala proti Sušcu v kursu 180 na desni rt otoka. Piha jugo, 12 - 14 kn, valovi so, a ne grozni, barka pa gre lepo okoli 5 kn. Tik pred Sušcem narediva edino križanje in ob 1:25 sva pod punto. Valov je kar nekaj, morje pa pod Sušcem zaradi juga postane čisto zmedeno in razkopano, zato je problem z ritualom dobrega vina in za srečo razbijeva en kozarec. Noč je topla kot dan, prijetno je, malo naju je zalivalo, a ni bilo nič resnega. Bliska se sicer, a ne kaže na kaj hujšega. Ko obrneva nazaj, dobiva valove v pol krme in začne se hitrostni rodeo. Barka leti ves čas preko 6, max 7,9 kn, povprečje pa se s 4,7 do Pelegrina se dvigne na 5 kn. S tako hitrostjo še nisva potovala. Barka se je ves čas tresla od vibracij propelerja, na koncu pa je bila v kaljuži bela tekočina, ker je statvena cev spustila vodo in olje. Leti, da je veselje in zjutraj pred 6 uro sva že na Hvaru. V Paklinskem kanalu naju malo opere dež, ki pa ni dolgotrajen. Do vrat spet veter z boka, barka in midva pa uživamo v hitrosti nad 6 kn. Še nikoli ni šla v bok 6 kn!!! Vrata so odprta na stežaj a samo do Mrduje, nato pa klasično ugasne veter. Na srečo samo na kratko in dobro nadaljujeva do punte Brača, kjer naju spet pričaka močnejši jugo in skrajšava za dve roki. Pred ciljem podaljšava jadra in spet dvigneva genovo. Približno ob 9:30 sva v Splitu. Za 5 ur sva izboljšala najin najboljši čas. V kutič sva prišla, ko juha sploh še ni bila kuhana, ostalo pa nama je več kot polovica sendvičev.

Krasen, nepozaben Sušac! Darko je potolkel rekord za 10 minut. Nikomur se ni nič zgodilo in vse je bilo odlično. Midva sva peljala zelo lepo, zelo hitro in varno. 

Vračanje one man band: Split - Primošten - Vodice - Lošinj - Cres




Zapis za uradno objavo na spetni strani JK-Merdijan

Letošnja regata »Sušac 100x2«, kot se uradno imenuje, saj je to 100 milj dolga regata za jadrnice z dvema članoma posadke, je bila najhitrejša regata med vsemi 12. regatami doslej. Z novim rekordnim časom 13:32:52 sta bila na letošnjem Sušcu najhitrejša Darko Prižmič in Igor Piacun na AA HPB (GP 42), sicer druga po korigiranem času, a zmagovalca Sušca v korigiranem času sta Krešimir Drakulović in Matko Polić na T-Zombix (Asso 99), tretje mesto pa je pripadlo legendarni posadki Sušca Miljenko Nikolič – Neven Galič na Izazivaču (Quarto).


Sušac je nekaj posebnega: niti ena regata ni enaka drugi, pogoji so vsakič zelo različni. Obpluti Sušac in se skozi Splitska vrata vrniti v Split je za najino 6,5 m dolgo Barko Barko pravi podvig, za naju pa to predstavlja tudi potovanje iz Cresa v Split in nazaj ter nepozabno druženje s prijatelji vetra in morja, ki se zbirajo okoli JK Mornar. Devetkrat je že bila na Sušcu in še bo šla. Dvakrat doslej nisva končala regate: prvič sva obstala v spiltskih vratih: enostavno naju je s polnimi jadri porinilo nazaj v Brački kanal in nato sva po 33 urah jadranja od 9. ure zvečer do 6. ure zjutraj poizkušala na vse načine priti skozi, a nama enostavno ni bilo dano. Tako je to, enostavno se zaprejo vrata, vetra ni, tok pa te ne spusti skozi; in to po 33 urah jadranja… Drugič sva morala Sušcu priznati svojo majhnost leta 2004, ko sva po 26 urah šele priplula do Sušca in nato niti z motorjem ne bi več ujela časovnega limita.

Letos so bile vremenske prognoze na jugo v jačanju, kar se je izteklo kot najboljša varianta za hiter Sušac. Takoj po štartu, ko se izpod Sustipana obrneš proti Splitskim vratom, se je pričelo lepo, hitro jadranje, a Splitski zaliv je muhast in v višini Brača sva prvič in edinkrat v regati ostala brez vetra, a na srečo ni trajalo dolgo. Skozi vrata sva v lahki orci odletela proti rtu Pelegrina in se odločila, da greva skozi Paklinski kanal, ker najini barčici ustreza mirnejše morje. Ob 19. uri obrneva svetilnik Pokojni dol pred Hvarom in se usmeriva proti Sušcu. Veter je topel, jugo 12 do 15 kn, barka se vpne v veter in valove, kurs 175 in krasno plujeva s hitrostjo preko 5 kn. Tudi valovi ne predstavljajo velike ovire za barko, ker so daljši in niso previsoki. Plujeva ves čas na levih uzdah do desnega rta Sušča, enkrat križava in že sva okoli Sušca. Običajno so na južni strani Sušca popolnoma drugačni pogoji kot na poti do njega, tokrat pa je jugo dovolj močan in se na Sušcu samo še stopnjuje, tako da letiva okoli njega, da je kaj. Valovi se povečajo, veter pojača do 20 kn. Pod južno punto se ob 1:30 javiva svetilničarju: »Lanterna Sušac, Lanterna Sušac, zove Barka Barka, zove Barka Barka…« To javljanje svetilničarju je za naju poseben ritual in ima poseben čar: običajno sredi noči, utrujena a vesela sporočiva svetilničarju, da vsa obrnila proti Splitu – in odpreva obredno steklenico predikatnega vina v čast Sušcu in Dejanu, ki enkrat takrat praznuje rojstni dan. 
Morja je kar dosti, vetra tudi, s polnimi jadri se spustiva proti Hvaru. Barka kar drhti pod obrati propelerja, ki se prosto vrti in strese barko vsakič ko preseževa hitrost 7 kn. Barka poleti skoraj 8 kn, kar je za najino barčico že pravi podvig. Ob 6 uri zjutraj sva spet pri Paklenih otokih. Jugo malo popusti samo na rtu Pelegrina, kjer naju opere ploha, nato pa se veter spet dvigne in v Bračkem kanalu morava prvič skrajšati za dve roki, a barka ves čas leti več kot 6 kn. 
V Splitskih vratih tokrat ni težav, saj jugo drži vse dokler ne prideva do Mrduje, tam pa malo popusti. Ob Braču se kaže več vetra, zato bliže Braču plujeva proti rtu Brača, kjer pa bočni veter spet tako pojača, da skrajšava za dve roki. Split je tik pred nama, ura je 9 zjutraj, midva pa skoraj v cilju. Še nikoli doslej nisva  bila tako hitra; najin najhitrejši prihod v cilj doslej je bil ob 14:25. Tik pred ciljem spet pade veter, da dvigneva vsa jadra in ob 9,30 prispeva v Split.


Sušac je nekaj posebnega, nekaj kar te vedno vleče, da se pridružiš zanesenjakom iz JK Mornar iz Splita, ki z velikim guštom, zanosom in odgovornostjo organizirajo regato, najlepše pa je videti mlade optimiste in kadete, kako z veseljem delajo podnevi in ponoči za to regato.


Hvala vam, Mornarevci, za vse Sušce doslej.

Ni komentarjev:

Objavite komentar